وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

آلودگی هوا و قفسه‌های خاک گرفته نمایشگاه کتاب!

  • کد خبر: ۱۰۹۱۲۲
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
آلودگی هوا و قفسه‌های خاک گرفته نمایشگاه کتاب!
آلودگی هوا این روز‌ها نه به استان‌های کشور رحم می‌کند و نه نمایشگاه کتاب.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ این دومین بار در اردیبهشت امسال است که تهران به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود. سه شنبه میانگین کیفیت هوای پایتخت با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون، ۱۷۹ بود و در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت.

براین اساس، هوای ۲۵ایستگاه پایتخت در وضعیت قرمز قرار گرفته بود. آلودگی هوای تهران علاوه بر اینکه مدارس و ادارات دولتی را تعطیل کرد، نمایشگاه کتاب تهران را هم در روز هفتم تعطیل کرد. درحالی که آلودگی، گردوخاک و غبار موجود در هوا فقط تهرانی‌ها را خانه نشین نکرد، بلکه خوزستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ایلام هم مدارس و اداراتشان یا از صبح یا در نوبت بعدازظهر تعطیل شدند.

یک خبرنگار خوزستانی در توئیتی نوشته است: گردوخاک عجیبی از حوالی ساعت ۲۳ دوشنبه شب این استان را فراگرفته و باعث تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در این استان شده است. در همین حال، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۶۵۳بیمار دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان درپی وقوع گردوغبار خبر داده است. ۵۹۱نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و ۵۴نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها بستری شدند. شانزده نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده اند. آلودگی هوا به ایلام هم رحم نکرد و فعالیت همه مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی این استان روز سه شنبه در نوبت بعدازظهر تعطیل است.

گفته می‌شود که ورود توده غلیظ گردوغبار از بیابان‌های عراق و سوریه دلیل آلودگی هوا در برخی استان‌های کشور است. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه، دوشنبه در جلسه هفتگی اش با خبرنگاران گفت: موضوع محیط زیست موضوعی است که همه مشترک در این منطقه باید به آن توجه کنند. تلاش می‌کنیم در تیرماه میزبان وزیران محیط زیست کشور‌های منطقه در تهران باشیم تا درباره محیط زیست، ریزگرد‌ها و موضوع آب صحبت کنیم.

این یعنی بحرانی مثل ریزگرد‌ها به تنهایی حل شدنی نیست و اجماع منطقه‌ای می‌تواند این موضوع را سامان ببخشد. گردوغبار فقط ایران را درنوردیده است، بلکه مرکز ملی هواشناسی عربستان نیز به وقوع طوفان گردوغبار در مناطقی از این کشور هشدار داده است. هشدار مشابهی در کشور بحرین نیز صادر شده است. خبرگزاری دولتی کویت در خبری نوشته است که پرواز‌ها در این کشور به دلیل وقوع طوفان، موقت متوقف شده است. در عراق نیز نزدیک به ۴ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان گردوغبار که چندین استان را دربرگرفته است، روانه مراکز درمانی شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->